Saturday, February 14, 2009

Po dlouhé době jsem zavítal do Národní knihovny: vyzkoušet si vstup na OpenCard, a snad si i něco vypůjčit. V přepočtu za necelé tři dolary jsem získal vstup na rok. O znovu jsem si uvědomil, jaké to bylo, brouzdat se mezi regály knih, potkávat stejně zaujaté lidi, moci si odložit kabát v šatně a nepotit se v přecpaném knihkupectví. Náhodou jsem narazil na knížku od Pavla Šandy, a pak mi ze skladu za pár minut doručili i tu, kvůli které jsem sem přišel: Dietrich Bonhoeffer, "Na cestě ke svobodě: listy z vězení", které jsem slyšel čteny na Vltavě. Krásná plastika z knih, znekonečněná zrcadly. Ještě jsem se prošel mezi studovnami (kde si i pár človíčků z ulice jen tak četlo noviny) a pak hurá koupit si bílou modelovací hlínu, a pak do přecpaného pátečního Tesca, metra a vlaku. Kněz se špatně čte, když naproti na dvojsedačce rozkládá se sebou velmi zaujatý párek.
Krásná Uhříněves v záři odpoledního zimního slunce, troška sněhu, a v pokoji ještě hezky žluto a oranžovo. Vzpomínám, že knihovna v Hranicích byla nejdřívě v jednom z domů v podloubí, uvnitř byly vysoké příkré schody, pak se knižky přesunuly do domu na Pernštejnském náměstí, a nyní zase sídlí v budově radnice na náměstí.

No comments: