Sunday, June 10, 2012

TimeLapsing

Obrázek co 10s, přibližně 1h reálného času. Začínám být závislý! Ale stále je hodně, co se učit... http://vimeo.com/48905204
Včera jsme byli na výšlapu nad Farges, celkově tak 600m převýšení, do 1600m n.m. Vtipný byl už začátek, kdy nás v serpentinách z boční uličky předbehli honáci a jejich krávy. Následně jsme se v koloně ploužili asi půl hodiny kravským krokem. Chyběla ani ne minutka. Jo, kdych byl býval předjel ten autobus...nebo kdyby slovenští kolegové byli včas na ranních srazech:) Hezky jsem s sebou tahal foťák, teleobjektiv, a stativ. K ničemu, bylo škaredě, skoro i těch fotek bylo škoda, natož time lapsing:) Druhý den v neděli měl být déšť, ale pohled z okna zase zavdával k důvodu k rozpuštění místní meteorologické stanice na dlažbu, po lehké snídani jsem se sbalil, a vyrážel jsem do slunečného dne, kde se nad Jurou pomalu přesouvala krásná bílá oblaka, ideální na timelapse. Z parkoviště na Thiocanu jsem vyběhl za 3/4h k chatě Narderan, cestou jsem našel v trávě na odpočívadle krásnou vývrtku ve tvaru lahve, ještě i s korkem, nechal jsem ji tam na vyzvednutí při sestupu. Na planině ve 1350m mi ale počasí přetalo přát, sluníčko se schovalo, a jediné legrační video je s lidmi, jak běhají jako mravenečci podél stezky. Když už jsem tu byl, rozhodl jsem se vydat až k vrcholku v 1717m, Le Reculet. Vítr a devět stupňů, ale mraky a mlha převalující se přes hřeben, a Mont Blanc v dálce mne zdrželi celou hodinu. Několik poučení: nefoťte na raw (příliš velké soubory), vždy dobře zaostřete (jeden lapse mám celý rozostřen), příliš neměňte scénu, a nezoomujte (ztráta zaostření). Lapse MtB jsem pokazil tím, že jsem byl na návětrné straně, fotoaparát a zoom objektiv se chvely, možná příliš lehký stativ, další lapse je příliš krátky, na dalším se nic neděje. Pak mi začaly docházet baterky, tělesná teplota i trpělivost, tak jsem to obrátil dolů. Cestou dolů potkávám kamzíky, jen pár metrů ode mne! Jestě že mám nasazen teleobjektiv, a na poslední síly baterek fotím, jak se pasou. Ale pak se objeví ještě jednou přímo nade mnou, a to už musím měnit baterku, odšroubovat battery pack...ale nakonec úspěšně, kamzíci lezou po skále. Chci sundat polarizační filtr (stejně už lehce prší) pro více světla do objektivu, a samozřejmě tak propásnu kamzičí skok:) A taky jsem nepřepl z JPEG na RAW. Sestupuji dále, a začne mi krásně pršet v lese, přepínám konečně RAW formát, a fotím něco z ruky i stativu. Krásné barvy, kontrast na vlhkých listech, mechu. Kapky na nevodotěsném objektivu mne ale vracejí do reality. Sestup s hůlkami a stativem je lehce výzva, a dvakrát sebou švihnu na kluzských kamenech a blátě, naštěstí bez újmy na zdraví či fotovybavení. Na parkovišti již lehce promoklý rád lezu do suchého trička a do auta. Zapomněl jsem si vyzvednout vývrtku. Ale zpátky už nejdu a mířím domů.

No comments: