Thursday, November 22, 2012

Dědeček a iPhone

"Sent from my iPhone".

Asi by tam rovnou mělo být "Sent from MY iPhone!" A ještě lépe, měla by tam být verze, aby každý věděl, že mám ten nejnovějši...Vynikající marketingová strategie založená na klasické staré dobré lidské závisti, a pocitu že jsme nějakým důvodem lepší, když příslušíme k nějaké módní skupině. Jen to zároveň značí, že musejí existovat i lidé z druhého břehu, takže to s tím margetingem zase nesmíme přehnat, no ale on i ten druhý břeh se díky tomu taky může cítit spešl, takže je to vlastně fšechno iOK.

"Co koupit dědečkovi k Vánocům?"

ptá se v reklamě nejedna firma (Vánoce jsou přece v supermarketech za rohem někdy hned po Velikonocích, že), a některé hned i nabízejí elegantní řešení v podobě online dotazníku, to asi že přemýšlet bolí, který vám pomůže, nejvíce zřejmě jak u této firmy utratit kapesné. Aha, takže Vánoce jsou o tom, co komu koupit, a už ne o tom, jak někoho obdarovat...To zase bude pod stromečky haldy elektronických krámů na půjčky, které budeme do roka vyhazovat, neboť přestanou fungovat, bude se prodávat nová verze, nebo prostě něco jiného, abychom byli neustále online, mohli se bavit, být ukrutně šťastni, nebýt otravní, a zejména nepřemýšlet o tom, co chceme v životě dělat, a kým doopravdy jsme nebo bychom chtěli býti. Místo knížky, rozhovoru, hry s dětmi či něžných chvilek máme každý na klíně nejaký ten tablet či tablet mini (zaplaťpánbu že vytlačily ten mor, televizi!), a můžeme si na sociálních sítích číst, co si dnes četli a viděli jiní, nebo můžeme pracovat či alespoň psát maily, být online i na procházce v parku, to zřejmě aby šéf viděl, jak jsme oddáni firmě...Time to get out, get some life?

Sent from myBrain

PS: Don't get me wrong, souhlasím s tím, že Apple způsobil úžasnou technologickou revoluci, kterou se ostatní různým stupněm úspěchu a spolehlivosti snaží následovat. Jen: jsme jako lidské bytosti připraveni na novou návykovou technologií dokážeme si obhájít naše vlastní já? Žárovka ukončila večerní hodinky povídání, televize zrušila tancovačky a kina, smartphony a walkmany oddělili lidi v dopravních prostředcích a na ulici, auta a parkoviště zabrala chodníky...netřeba zřejmě být příliš nostalgickými, ale...opravdu nám technoligie jen dává, a něco třeba i nebere, aniž bychom opravdu sami chtěli?

No comments: